Mid Autumn Festival

I onsdags var det början på Mid Autumn festival. En högtid i Kina när man tänder lyktor, äter månkakor och tittar på månen… Typ. Man får även tre dagar ledigt vilket såklart är det bästa!

 

Så efter att vi skickat hem eleverna (som alla bor på skolan om jag inte nämnt det innan) gick vi hem till vår lägenhet för att servera miss Liu och hennes dotter äggmackor. De hade aldrig haft det förut och ville väldigt gärna testa. Tim kom efter ett tag för att leverara tre paket bacon… (Det skulle egentligen varit baconmackor, men han kom försent).

 

Efter denna festmåltid begav vi oss återigen till skolan där de hade personalfest med anledning av the Moon festival. Det var massgrillning på hög nivå och jag blev direkt inslängd i en tävling där det gällde att dricka upp sin massiva öl först. Jag tävlade mot alla andra gigantiska idrottslärare plus rektorn… Behöver jag säga att jag förlorade. Men fick dra en lott från ett lotteri och vann då 50 yuan vilket var trevligt!

 

Efter detta var det karaoke och en av engelsklärarna dedikerade en smäktande, översatt engelsk ballad till mig och Sara.

 

Efter detta blev jag och Tim återigen inslängda i en random tävling som gick ut på att han skulle dricka ett glas öl, sedan bära mig till andra sidan av skolgården där vi skulle smälla en ballong utan att använda händerna för att sedan bära mig tillbaka till andra sidan. Och eftersom vi aldrig får reglerna förklarade för oss så förlorade vi #bitter. Men vann 20 yuan så det var ju trevligt!

 

På det hela en trevlig kväll. Kul att se lärarna bli lite fulla och släppa loss… Man kände sig lite mer som en i gänget…


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det låter ju superkul! Men jag är lite besviken på att du inte tog hem den där öldrickartävlingen alltså... ;)

Svar: Förstår det... Jag som alltid brukar sänka ölen på tre sekunder hemma ;(
Bea Gustavsson

2013-09-26 @ 08:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0