Donguan!

Tågresan till Dongguan tog 22 timmar och var faktiskt en ganska rolig och häftig upplevelse! Jag och min blivande rumskompis delade hytt med 6 kinesiska män som harklade, spottade och hade sig (dock i en liten spottkopp). En annan i mitt sällskap delade med en familj med småbarn och eftersom barn i Kina inte har blöja så kan ni ju bara gissa vad som hände... Japp! Ungen kissade all over the place! Det kom kiss på hennes tygresväska vilket måste ha varit fullkomligt underbart. Hon berättade även att ungen hade kissat över sin pappas knä och att han bara hade skrattat och låtit det torka...
 
Men min resa var bra iaf! Sara, min rumskompis kommer från Surrey i England är supertrevlig. Hon är den enda här som jag kan kommunicera med just nu så min engelska kommer förmodligen vara toppen efter den här resan! Svenskan däremot... Får väl erkänna att jag saknar svenskan ibland.
 
Jag har nu arbetat som lärare i en hel vecka... Wow! Jag har 20 klasser med 50 galna sjuåringar i varje! Herregud alltså! Min röst är helt slut efter att försökt hålla reda på alla ungarna... Kan inte säga att det hjälper när även engelskalärarna inte kan engelska... 
 
Veckan har varit lite katastrofig, men idag har gått ovanligt bra :). Det är även teacher's day idag så skolan bjuder alla 300 lärarna på middag. Det skall nog bli trevligt. 300 personer som enbart säger, Hello, nice to meet you, you are very beautiful... Jag kommer aldrig kunna komma tillbaka till Sverige - jag kommer bara gå runt och undra varför folk inte säger till mig att jag är vacker hela tiden. Ganska kul när man kommer efter sin sista lektion trött, täckt av kritdamm, svettig och dan och folk bara: Oh! You are very beautiful! Jaja..
 
Hoppas att ni har det bra där hemma! Saknar er!
 
Puss

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad kul med teacher's day! Det kan ju passa bra att bli bjuden på middag efter en kaosvecka. Jobbar dina vänner på samma skola så att du får chans att träffa dem då? Eller finns det andra icke-kinesiska engelsklärare som du inte har träffat?
Och var inte orolig, jag kan börja inleda varje samtal med "Hej, vad vacker du är!" när du kommer hem :D

Svar: Ja! Middagen var trevlig. Den äldsta kvinnliga läraren vid vårt bord försökte få både mig och Sara fulla.. ;) Men inga kineser kan bräcka en äkta viking ;) Två av de manliga lärarna sa: You drink like a man... Vilket jag tog som en komplimang ;)
Bea Gustavsson

2013-09-06 @ 21:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0