Fortfarande sjuk i Beijing...

Har precis avslutat min första vecka som engelsklärare (teacher practice) och fick högsta betyg från min tutor, vilken känns bra. Ännu bättre var alla eleverna som tyckte att man var himla bra och som frågade efter ens mailadress eftersom de skulle sakna en så mycket! :) Jag gillar verkligen att undervisa - man får så mycket tillbaka!
 
Efter avslutad antibiotikakur och dagligt intag av brun sörja är jag tyvärr fortfarande sjuk i Beijing. Jag tror jag blir galen!! Det kanske är för att jag inte har haft någon chans att vila. Det har varit stress med assignments och lesson plans, sena kvällar och tidiga mornar... Men man tycker ju ändå att anibiotikan borde hjälpt... Suck.
 
Inte superkul när alla skall gå ut och fira att den tuffaste veckan är slut och jag sitter på mitt rum och tycker synd om mig själv.. (Har jag nämnt att jag varken kan smaka eller lukta någonting..? Jag kan inte ens äta choklad! Eller annat gott för att trösta mig själv...) 
 
Nä! Nu gaskar jag upp mig och går för att snyta ut hjärnan!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror att det får bli så att du "får bara bestämma dig för att bli frisk". Det brukade ju funka när du var här hemma:-)

Bra att du stannar hemma och vilar ikväll i alla fall. Det tycker mamma är klokt.

Är du klar med allt plugg nu? Eller blir det mera även sista veckan?

Puss

2013-08-23 @ 15:42:20
Postat av: Mikaela

Ma chérie!!!! Så tråkigt att du är sjuk :( :( Hoppas det blir bättre snart!
Du verkar ha det super :D <3 Massa kramar!!!!!

Svar: KRAM!!
Bea Gustavsson

2013-08-24 @ 19:55:26
Postat av: Anonym

Hej Bea,Det var både ris och ros.Jätte kul att det går så bra med undervisningen .Du är ju inte så lätt att inte tycka om,så det förstår jag att många vill ha kontakt igen.
Så var det den förbaskade infektionen.
Kommer du ihåg när du och Jakob var små.Jag skulle passa er för att ni var sjuka.Vi tog bussen in till "stan" åt glass eller vad det nu var.Sedan promenerade vi hem,dagen efter var ni friska:-)
Gör ett bus!"Dra i dej ett par Whisky"Dansa på borden eller vad det nu är man inte bör göra.Sänk axlarna och släpp loss bruden! Du är myndig nu:-)Mor och Far får ju aldrig veta det:-)
Men du kan ju berätta för mej när du kommer hem :-)
Lycka till,krya på dej.Kram

Svar: Hej moster! Vet du vad!? Jag tog ditt råd och gick ut och dansade (inte på ett bord, men väl ståendes i en soffa) och drack några margaritas och dagen efter var jag nästan frisk!
Tack! Ja du skall absolut få höra allting! Jag saknar dig moster!
Puss!
Bea Gustavsson

2013-08-27 @ 16:02:53
Postat av: Maud Björkman

Hoppsan jag glömde skriva under,men du fattar va?

2013-08-27 @ 16:05:17
Postat av: Maud Björkma

Hejsan,Ja,du ser man ska lyssna på sin gamla moster:-) Jag har varit ute och rest en vecka med Veterantåget,till Lappland.Vet ej om du känner till det men det är ett tåg som alltså är jättegammalt, liksom styrelsen:-).Det åker ca tre gånger om året till olika platser i Sverige och jag har alltså serverat ca 90 gäster under denna resa.Personalen var uppblandat med lite nytt friskt blod och en riktigt snygg lokförare.En "Clown" fanns också med,det var han som hade hand om allt som hela tiden gick sönder på tåget:-).Han var inbiten Malmöit så första dagarna förstod jag ingenting av vad han sa och tänkte att "Han är nog lite knäpp" Men sedan fann vi varan.Jag har skrattat till mej en "sexpack" på magen.Herregud! vilken rolig kille/gubbe och du vet när man inte har sovit så bra,vilket man inte gör på ett tåg,så behöver ju inte nivån på skämten vara så hög för att man ska ge upp ett "Gapflabb" som han sa
Skönt att höra att du är på G.Nu ska du se att det har vänt och att du blir bättre för varje dag.Lycka till och vi följer dej i tankarna här hemma.
Allt gottPuss och Kram från moster Maud
Paxet Bonum

Svar: Ååh! Det låter ganska underbart faktiskt - och spännande! Härligt med en snygg lokförare att vila ögonen på.
Haha! Det är ungefär vad jag tänker om alla kineser som inte förstår mig - de är nog lite knäppa. Men efter ett tag börjar man förstå varandra (med en hel del undantag..) och kan ha riktigt roligt tillsammans! Förstår precis vad du menar, kan säga att jag och min rumskamrat här i Kina har haft många stunder då vi bara skrattat åt flugor...

Hoppas allt är bra med er och kattungen!

Puss och Kram!
Bea Gustavsson

2013-09-06 @ 09:00:09
Postat av: Maud Björkman

Ja,vi har det bara bra.Sommaren dröjer sej kvar och det känns härligt,Vi var i Västerviks skärgård i helgen och kunde fortfarande promenera i klänning sandaler och barbent.
Kattungen börjar bli tonåring river ner alla blomkrukor osv.men det hör väl till.Vi tycker hon är så underbar iallafall.Vi beter oss som om vi hade fått barnbarn:-)Jag ska se om jag kan skicka någon bild till dej,Jag ska be Elinor om hjälp när hon kommer nästa gång:-)

Jag återkommer,var rädd om dej Kram

2013-09-10 @ 16:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0