Äventyr

 Vi var alltså lediga på torsdagen och tvingade då upp oss själva gudsfördömt tidigt för att ta bussen tillsammans med Miss Liu till hennes hemstad för att bestiga ett berg med en gigantisk Buddha.

 

Först var vi dock tvungna att besöka miss Liu gamla skola, men det var ganska trevligt faktiskt, vi träffade hennes gamla rektor som kunde prata engelska vilket var ännu trevligare faktiskt. Det var tydligt att skolan inte var lika rik som vår, men den kändes också betydligt mer avslappnad. Skön känsla liksom.

 

Efter en lång bussresa och flängande hit och dit kom vi iaf äntligen fram till berget.

 

Det var en lång och svettig vandring, trots en kortare bussresa eftersom vi var för lata för att gå exakt hela vägen så var det minst sagt tufft. Men! We made it!! Och gud var skönt det var att få röra lite ordentligt på sig!! Helt underbart faktiskt! Det var så skönt att bara strunta i skrikande, galna kineser för att istället bara fokusera på att ta sig framåt – det behövde jag verkligen! Att sedan en grupp hipsterkineser ville ta kort med mig lyfte ju alltid, svettig och dan som man var.

 

Sedan började nedstigningen… Gick en bit barfota eftersom det tydligen var tradition. Vill inte veta vad jag klev i… Det blev en rejäl skrubb när jag väl kom hem, men det var det värt.

 
 
Vaddå strumpbränna?!! (det ser faktiskt värre ut än vad det är )
 

 

På kvällen var vi bjudna till amerikanerna för en ”Mexican night”. Fråga mig inte hur de hade fått tag på det, men vi åt i princip tacos (egentligen Burritos, men precis som svenska tacos) med alla tillbehören plus en smuldegsfrukthistoria till efterrätt. Yummy yummy yummy I’ve got love in my tummy..!

 

AAAH! SÅ! GOTT!

 

Vi var dock helt slut efter berget och allt så vi tänkte avsluta kvällen relativt tidigt, men vi var nog inte hemma förrän tolv-snåret, dels pga. Trevligt sällskap och dels pga. Transportsystemet här suger!


Kommentarer
Postat av: Maud Björkman

Hej Bea.Kul att höra och se att du har det bra.Du ser så glad och pigg ut.Fina Bilder,Fantastiska äventyr du får vara med om.Här är det Skördefest och i förra veckan var jag hos Alex på "Regementets dag" och sköt med luftgevär.
Ja,så vann jag ju stylingtävlingen på NOA NOA, förstås:-)I dag förnöjer jag med att höststäda.Det kanske inte är så kul men ack så nödvändigt.Jag har hävt ut alla sängkläder på balkongen,så nu har katten lite att "speka"i.
Ha det nu lika bra och roligt i fortsättningen,så hörs vi framöver
Kram Moster Maud

Svar: Hej moster! Det låter kul att få skjuta luftgevär! Hur gick det? Och hur har kusin Alex det?
Och det var ju jättekul att du vann den! Jag såg ett mail från Noa Noa om tävlingen och tänkte att det är nog ingen chans att någon man känner skulle vinna den - och så ser jag på fb att du gjorde det! Det var himla kul tycker jag!
Nä, höststäda kanske inte är det roligaste, men åh så skönt när det är gjort! Vad jag längtar efter att få träffa er katt!
Pussar och kramar!
Bea Gustavsson

2013-09-30 @ 12:33:12
Postat av: Olivia

Tjohoo! Vad är de där röda grejerna i trädet? Igår gjorde jag en jättegod vegetarisk matpaj, och idag har jag spenderat halva dagen (6 timmars jäsning + ett avbrott för ett lätt migränanfall) med att baka kanelbullar (det var ju Kanelbullens dag innan tolvslaget). De blev också jättegoda, fick MVG av mina vänner i korridoren, hör och häpna. Tänkte bara passa på att skryta lite, inför någon som du som är rätt duktig på sådant där.

PS: Gillar fötterna!

Svar: Hej!!! De röda grejerna är önskningar och drömmar som man vill skall slå in :)Ååh! Paj!! Det låter underbart!
Oj! Det måste ha varit en superdeg efter 6 timmars jäsning! :) Och gud vad avundsjuk jag blir!! Kan inte du baka MVG-bullar till mig när jag kommer hem?! Haha! Bara skryt på! Du är nog minst lika duktig som jag på att baka :)

Puss! Saknar dig!
Bea Gustavsson

2013-10-05 @ 00:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0